czwartek, 10 października 2013

Filmowo.

Po magisterce i powrocie do rzeczywistości nadszedł czas na nadrabianie wszelkich zaległości. Jeśli chodzi o kino polskie to udało mi się nadrobić je na festiwalu w Gdyni, gdzie po raz pierwszy widziałam tyle świetnych filmów. A to moje zdecydowana top trójka:




"Dziewczyna z szafy"-  fantastyczna opowieść, bardzo oryginalny scenariusz. Dramatyczna historia podana w sposób lekki, czasem zabawny, bez tzw. "rozjeżdżania widza czołgiem".
Poza tym aktorstwo fantastyczne. Wojciech Mecwaldowski miał okazję pokazać wielki kunszt aktorski po wszystkich niestety durnych, polskich komediach w których zagrał.
Pozycja obowiązkowa!




"W imię..."- czyli obraz reklamowany jako film o księdzu geju. Wbrew pozorom film bardzo subtelny, poetycki, absolutnie nie wulgarny! Piękne zdjęcia i muzyka. Warto obejrzeć zwiastun, bo też ładny.
Koniec zaskakujący, rozczarowujący i chyba niepotrzebny, ale nie będę zdradzać.
Z chęcią obejrzę go jeszcze raz.



"Chce się żyć"- mój absolutny numer jeden! Prosty, ale przepiękny. Spłakałam się jak bóbr. Po premierze owacje na stojąco przez długi czas. Fenomenalne aktorstwo- ludzie na spotkaniu z twórcami dziwili się, że aktorzy grający głównego bohatera nie są chorzy.
Film z tych, które zostają na długo w pamięci. Od jutra w kinach- do obejrzenia koniecznie!


Znacie te filmy? 
Może możecie mi polecić jakieś ciekawe zagraniczne z ostatnich kilku miesięcy? Albo serial?

11 komentarzy:

  1. Chce się żyć muszę koniecznie obejrzeć. Czytałam o nim wiele pozytywnych recenzji.

    OdpowiedzUsuń
  2. znam ale ze słyszenia i jak najbardziej planuję je zobaczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie widziałam tych filmów. Z zagranicznych tym bardziej nie jestem na czasie, ale pozwolę sobie polecić polski film "Nadzieja" (nie pamiętam z którego roku). Wczoraj go obejrzałam i mogę stwierdzić, że bardzo mnie wciągnął, ponieważ przebieg akcji jest nieprzewidywalny;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam, ale już wygooglałam, że gra tam Pszoniak, więc chętnie obejrzę! :)

      Usuń
  4. nie widziałam żadnego, nawet o żadnym nie słyszałam, o zgrozo.. ale zapiszę sobie i jak będę mieć okazję, na pewno obejrzę! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe propozycje..nie miałam jeszcze przyjemności ale widziałam trailery..Ostatnio byłam w kinie na Wałęsie - powiem Ci że byłam nawet zadowolona że tym razem Wajda nie zrobił jakiegoś szczególnie patetycznego gniota :)
    Zaczęłam oglądać Son of Anarchy - ale jestem dopiero po pilocie i sama nie wiem czy pójdę dalej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może i ja wybiorę się na Wałęsę. Cały czas się waham, bo uważam, że od czasu Człowieka z marmuru Wajda nie zrobił dobrego filmu... ale skoro mówisz, że warto dać szansę to chyba spróbuję. :)

      Usuń
  6. Привет! Мне бы хотелось открыть салон парикмахерскую. У кого-то из читательниц есть опыт в этом? Очень большой выбор оборудования для салонов красоты. Кто может помочь советом? Какой магазин лучше выбрать для то чтобы купить Все для наращивания ногтей и это Материалы для наращивания ногтей. Я выбираю среди этих магазинов Spashop.com.ua, Venko.com.ua, Newfacebeauty.pl, Ukrmedgarant.com.ua.

    OdpowiedzUsuń